Publikationen

Veröffentlichungen A - Z

M.Eng. Johannes Alexander König

Zeitschriftenartikel

GHOST: An Evaluated Competence Developing Game for Cybersecurity Awareness Training
König, Johannes Alexander ; Wolf, Martin (2018)
International Journal on Advances in Security. IARIA Journals. 11 (2018), H. 3 & 4. Seite: 274 - 287
1942-2636
Gamified Hacking Offence Simulation-based Training (GHOST)
König, Johannes Alexander ; Völker, Veronika ; Wolf, Martin ; Schuba, Marko (2016)
Crisis Prevention. Bonn : Beta. 2016 (2016), H. 3. Seite: 44 - 46

Konferenzschriften

Entwicklung und Evaluierung eines Regeleditors für die grafische Erstellung von „Smart Living Environment“-Services
König, Johannes Alexander ; Kaiser, Steffen ; Wolf, Martin (2019)
Angewandte Forschung in der Wirtschaftsinformatik 2019 : Tagungsband zur 32. AKWI-Jahrestagung / hrsg. von Martin R. Wolf, Thomas Barton, Frank Herrmann, Vera G. Meister, Christian Müller, Christian Seel. Heide : mana-Buch 2019. Seite: 234 - 243
The user-focused storybuilding framework for competence developing games - a design-framework considering the basics of an educational game’s story
König, Johannes Alexander ; Völker, Veronika ; Wolf, Martin (2018)
ACHI 2018 : The Eleventh International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. 2018. Seite: 98 - 106
Proceeding of the Eleventh International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2018), Rome, Italy.
Cybersecurity awareness training provided by the competence developing game GHOST
König, Johannes Alexander ; Wolf, Martin (2018)
ACHI 2018 : The Eleventh International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. 2018. Seite: 81 - 87
Proceeding of the Eleventh International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2018), Rome, Italy.
Competence Developing Games – Ein Überblick
Wolf, Martin ; König, Johannes Alexander (2017)
INFORMATIK 2017, Lecture Notes in Informatics (LNI), Gesellschaft für Informatik. 2017. Seite: 385 - 391
The motivational competence developing game framework
Dowidat, Linda ; König, Johannes Alexander ; Wolf, Martin (2017)
Mensch und Computer 2017 - Tagungsband. Regensburg : Gesellschaft für Informatik e.V. 2017. Seite: 15 - 26
The pyramid assessment framework for ‘competence developing games’
Buch-Cover
König, Johannes Alexander ; Wolf, Martin (2016)
Communications in Computer and Information Science. Springer 2016. Seite: 232 - 237
18th International Conference on Posters’ Extended Abstracts, HCI International 2016; Toronto; Canada; 17 July 2016 through 22 July 2016
A new definition of competence developing games - and a framework to assess them
König, Johannes Alexander ; Wolf, Martin (2016)
ACHI 2016 : The Ninth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions. 2016. Seite: 95 - 97
Proceeding of the Ninth International Conference on Advances in Computer-Human Interactions (ACHI 2016), Venice.

Alle Veröffentlichungen von Professoren und Professorinnen sowie Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der FH Aachen auf einen Blick, übersichtlich nach Autorennamen sortiert. 
Die Veröffentlichungslisten werden automatisiert von der Datenbank OPUS in Ihre FH-Homepage ("Menschenseite") exportiert.

Bitte melden Sie Ihre Veröffentlichungen an das OPUS-Team der Bibliothek opusbibliothek.fh-aachen.de