Publikationen

Veröffentlichungen A - Z

Prof. Dr.-Ing. Josef Mertens

Monografien

Application of MDO to large subsonic transport aircraft
Mertens, Josef ; Velden, Alexander van der ; Kelm, Roland ; Kokan, David (2000)
Reston, Va. : American Institute of Aeronautics and Astronautics 2000. - 12 S. : zahlr. Ill. u. graph. Darst.
Reduktion des aerodynamischen Widerstands (RaWid) : Abschlußbericht ; Laufzeit des Vorhaben, Berichtszeitraum: 01.07.1995 bis 31.12.1998 / Verf.: J. Mertens
Mertens, Josef (1999)
Hamburg : DaimlerChrysler Aerospare Airbus GmbH 1999. - 31 Bl. : Ill., graph. Darst.
Reduktion des aerodynamischen Widerstands (RaWid) : Abschlußbericht ; Laufzeit des Vorhaben, Berichtszeitraum: 01.07.1995 bis 31.12.1998 / Verf.: J. Mertens
Mertens, Josef (1999)
Hamburg : DaimlerChrysler Aerospare Airbus GmbH 1999. - Elektronische Ressource 31 p. = 1,38 Mb. text and
Instationäre Strömungen von Gasen mit brennbaren Partikeln
Mertens, Josef (1983)
Aachen : 1983. - III, 245 S. : graph. Darst.

Kapitel in einem Sammelwerk

Aerodynamic multi point design challenge
Buch-Cover
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport.- (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 53 - 67
3-2118-2815-X
Required aerodynamic technologies
Buch-Cover
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 69 - 96
3-2118-2815-X
Certification of supersonic civil transports
Buch-Cover
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 97 - 103
3-2118-2815-X
Supersonic laminar flow
Buch-Cover
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 275 - 290
3-2118-2815-X
Son of Concorde, a technology challenge
Buch-Cover
Mertens, Josef (1997)
New design concepts for high speed air transport. - (Courses and lectures / International Centre for Mechanical Sciences ; 366). Wien [u.a.] : Springer 1997. - 336 S : Ill., graph. Darst.Seite: 31 - 51
3-2118-2815-X
Reduction of aerodynamic drag (RaWid)-Status after the first year of the program
Mertens, Josef (1997)
New results in numerical and experimental fluid mechanics. - (Notes on numerical fluid mechanics ; 60). Braunschweig [u.a.] : Vieweg 1997. - 426 S. : Ill., graph. Darst.Seite: 7 - 14
3-528-06960-0
Numerical solution of flow equations : an aircraft designer's view
Buch-Cover
Mertens, Josef ; Becker, K. (1989)
Nonlinear hyperbolic equations - theory, computation methods, and applications : proceedings of the 2nd International Conference on Nonlinear Hyperbolic Problems, Aachen, FRG, March 14 to 18, 1988. - (Notes on Numerical Fluid Mechanics ; 24). Braunschweig : Vieweg 1989. - X, 718 S. : zahlr. graph. Darst.Seite: 403 - 412
3-528-08098-1

Zeitschriftenartikel

Luft hat keine Balken, aber enorme Kräfte : Aerodynamik - die unsichtbare Kraft
Mertens, Josef (2006)
HEmagazin : das Hocheffizienz-Magazin von Wilo. 2006 (2006), H. 1. -Seite: 4 - 9
Adaptive technologies for future civil air transport
Mertens, Josef ; Henke, Rolf (2001)
Air & Space Europe. 3 (2001), H. 3-4. Seite: 80 - 82
1247-5793
F-Schlepp: Problem Taumelschwingung
Mertens, Josef ; Röger, Wolf (2000)
Aerokurier. 44 (2000), H. 10. Seite: 73 - 73
0341-1281
Interdisziplinäre Auslegung eines Verkehrsflugzeugflügels
Mertens, Josef ; Kelm, R. ; Velden, A. van der (1999)
DGLR-Jahrbuch 1999 Bd. 3. Seite: 1605 - 1610
21 ZSA 57-1999,3
Einige herausragende Ergebnisse des Technologieprogramms "Reduktion des Aerodynamischen Widerstands (RaWid)"
Mertens, Josef (1999)
DGLR-Jahrbuch 1999 Bd. 3. Seite: 1461 - 1468
21 ZSA 57-1999,3
Required technologies for supersonic aircraft
Buch-Cover
Mertens, Josef (1998)
Fluid dynamics research on supersonic aircraft : this report is a compilation of the edited proceedings of the special course on "Fluid dynamic research on supersonic aircraft" held at the Karman Institute for Fluid Dynamics (VKI) in Rhode-Saint-Genese, Belgium, 25-29 May 1998. Neuilly-sur-Seine : Research and Technology Organization. (1998). - Getr. Zählung : Ill., graph. Darst.Seite: 5.1 - 5.16
92-837-1007-X
Multi point design challenges for supersonic transports
Buch-Cover
Mertens, Josef (1998)
Fluid dynamics research on supersonic aircraft : this report is a compilation of the edited proceedings of the special course on "Fluid dynamics research on supersonic aircraft" held at the Karman Institute for Fluid Dynamics (VKI) in Rhode-Saint-Genese, Belgium, 25-29 May 1998. Neuilly-sur-Seine : Research and Technology Organization. (1998). - Getr. Zählung : Ill., graph. Darst.Seite: 8.1 - 8.12
92-837-1007-X
Aerodynamische Ziele des Adaptiven Flügels (ADIF).
Mertens, Josef (1998)
DGLR-Jahrbuch 1998 Bd. 1. Seite: 47 - 52
21 ZSA 57-1998,1
Laminar flow for supersonic transports
Mertens, Josef (1992)
Proceedings : March 16 - 18, 1992, Congress Centrum, Hamburg, Federal Republic of Germany / organized jointly by: Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt e.V. ... [Programme committee J. Szodruch ...]. Bonn : DGLR. (1992). - IV, 344 S. : Ill., graph. Darst.Seite: 319 - 323
3-922010-73-3
Experimentelle Untersuchung zur Landeeigenschaft von Hyperschall-Fluggeräten / Hünecke, Klaus ; Mertens, Josef
Mertens, Josef ; Hünecke, Klaus (1988)
DGLR-Jahrbuch 1988 Bd. 1. Seite: 706
21 ZSA 57-1988,1
Accurate Transonic Wave Drag Prediction Using Simple Physical Models
Mertens, Josef ; Klevenhusen, K. D. ; Jakob, H. (1987)
AIAA-Journal. 25 (1987), H. 6. Seite: 799 - 805
0001-1452
Charakteristiken des Staub-Gas-Gemisches
Mertens, Josef (1985)
Zeitschrift für angewandte Mathematik und Mechanik : ZAMM. 65 (1985), H. 4. Seite: T211 - T213
1521-4001

Konferenzschriften

Next steps envisaged to improve wing performance of commercial aircraft
Buch-Cover
Mertens, Josef (2001)
Aerodynamic drag reduction technologies : proceedings of the CEAS/DragNet European Drag Reduction Conference, 19–21 June 2000, Potsdam, Germany. - (Notes on numerical fluid mechanics ; 76). Berlin [u.a.] : Springer 2001. Seite: 246 - 255
Laminar leading edges: manufacturing, contamination, and operational aspects - results from the German RaWid programme
Mertens, Josef (2000)
2000.
Some important results of the technology programme RaWid
Mertens, Josef (1999)
New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics : Contributions to the 11th AG STAB/DGLR Symposium Berlin, Germany 1998. - Vol. 2. - (Notes on Numerical Fluid Mechanics ; 72). Wiesbaden : Springer Fachmedien 1999. Seite: 315 - 322

Patente

Flugzeug mit Flügeln, deren maximaler Auftrieb durch steuerbare Flügelkomponenten veränderbar ist : Offenlegungsschrift DE102004045732 ; Offenlegungstag: 30.03.2006 = Aircraft with wings whose maximum lift can be altered by controllable wing components
Mertens, Josef ; Velden, Alexander van der ; Kelm, Roland (2006)
München : Deutsches Patent- und Markenamt- 6 S. : Ill.
Zugleich EP1791755A1. - Volltext über Datenbank: http://publikationen.dpma.de/
Method of fabricating leading edge nose structures of aerodynamic surfaces : patent no.: US 6,415,510 B2 ; date of patent: Jul. 9, 2002
Mertens, Josef ; Lajain, Henri (2002)
[Washington, DC] : United States Patent and Trademark Office- 12 S. : Ill.
Volltext auch in der Datenbank http://publikationen.dpma.de/ zu finden unter der Nummer US000006415510B2

Alle Veröffentlichungen von Professoren und Professorinnen sowie Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern der FH Aachen auf einen Blick, übersichtlich nach Autorennamen sortiert. 
Die Veröffentlichungslisten werden automatisiert von der Datenbank OPUS in Ihre FH-Homepage ("Menschenseite") exportiert.

Bitte melden Sie Ihre Veröffentlichungen an das OPUS-Team der Bibliothek opusbibliothek.fh-aachen.de